En månad in på sommaren

Så en månad, drygt, har gått av min sommar. Det har på det stora varit en härlig månad som dock inleddes med ett gäng jobbiga dagar.

Så min sommar började med att min mobil blev stulen på min födelsedag, jag och Agnes var på restaurang och den försvann ur min stängda jackficka… Förutom att telefonen försvann hade jag en riktigt härlig kväll med min härliga syster. Men det var bara början på några jobbiga dagar. 

Dagen efter när jag kom hem till Falun hade vi varken telefon eller internet hemma och jag hade en inlämning den kvällen och mamma och pappa var utomlands… Inte det roligaste när man är utan mobil. Jag lånade internet och telefon av grannar så jag kunde kontakta m&p och lämna in uppgiften 

På torsdagen den veckan så var jag och min moster till mormor och morfars grav och på vågen tillbaka fick jag motorstopp på väg in i en rondell i Borlänge och vi blev påkörda bakifrån. Det gick bra med oss men värre med bilen då det var en mindre suv. Jag tog mig hem via mindre vägar.

Och därefter tog de jobbiga dagarna slut och har haft en härlig sommar, där jag nu är inne på den tredje jobbveckan av fem inklusive träningsdagarna. Jag kör tidningar i år också och hittills har jag sluppit regn, peppar peppar…

Har även hunnit fira midsommar hemma med vänner till familjen, träffa både Sofia och Emma och Henry. Såklart har jag hunnit njuta och ta det lugnt också.

Categories: Livet | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

