Sen sist

Sist jag skrev något här var i början av februari då jag summerade 2015. Sedan dess har det hänt en del.

Jag har klarat två kurser, läst ytterligare två kurser och nu påbörjat två nya kurser. De jag klarade var matte 4 och materialteknik, matte 4 var den första mattekursen jag klarat på första försöket, lyckan var total när resultatet kom. Kurserna jag läst klart är matematisk statistik och grafiska användargränssnitt, har inte fått några resultat på de kurserna än. Av dem var grafiska användargränssnitt intressantast, vi fick en riktigt kul projektuppgift där vi skulle utforma ett gränssnitt för att styra ljudsystemet för larmen i ett kontrollrum på en industri. Min grupps resultat syns nedan. Det var en intressant kurs som trots ganska mycket produktdesign över kursen känns det som att det kan vettigt att kunna även inom produktion.

 

 

 

grafiska användargränssnittMin grupps gränssnitt i projektuppgiften.

Jag har just börjat nya kurser och nu läser jag produkt- och produktionsdesign och psykosocial arbetsmiljö – stresshantering. Produkt och produktionsdesign är en projektkurs där min grupp ska utveckla en produkt utifrån en verktygstavla. Det blir intressant vart vi hamnar tillslut. Nu är vi mitt i förstudien som ska avslutas nästa vecka. Den andra kursen, psykosocial arbetsmiljö – stresshantering har precis bara börjat men känns riktigt intressant och jag ser framemot föreläsningarna i den.

Förutom allt detta hur jag varit hem två gånger, i februari och nu i påsk. I februari firade vi pappa och kinesiskt nyår och så hann jag träffa både Emma och Henry och Sofia. Nu i påsk blev det först ett par dagar i Stockholm. En shoppingdag med mamma, middag på både Subway och Tutto Italia i Sickla och se på Rytmustvåornas musikal. Agnes, min syster läser just andra året på Rytmus och hela årskursen har satt upp en musikal baserad på Shakespare’s En midsommarnatssdröm. Agnes stod inte på scen men det var i alla fall riktigt kul att se musikalen. Den hette Fett Känd och var fett bra.

IMG_1370IMG_1372Två bilder från avslutet på musikalen. Agnes står till höger om killen med hatt.

Över själva påskhelgen var hela familjen hemma i Falun ett par dagar med bland annat premiärgrillning och mys.

 

Categories: Livet | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

