Roadtripsjal

I somras hittade jag mönstret till Zootyowl’s roadtrip scarf och kände att jag ville göra en själv. Hade även en idé på vilket garn jag skulle använda, det finns dock inte på garnaffären i Falun. Garnet köptes här i Luleå när familjen var här i juli. Eftersom mönstret är en upprepning av tredje varvet så har det varit perfekt avkopplings- och resevirkning. Den var med på flyget till och från Kreta och flera resor mellan Falun och Luleå. 

När jag bröt handleden för snart 6 veckor sedan hade jag bara 2,5 varv kvar. Och nu i senaste veckan började jag virka igen utan att känna något och gjorde äntligen klart den. Jag har dock inte gjort kanten, blommorna eller tofsarna i mönstret.

  Zootyowl’s roadtrip scarf

Jag har virkat sjalen i vikings nordlys, använt nål 4 och det gick åt ett och ett halvt nystan.

Jag är riktigt nöjd och kommer användas mycket i vinter.

Categories: Handarbete, Livet, Virkat | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

