En bruten handled

I tisdags på väg till universitetet för kemiföreläsning så ramlade jag med cykeln. Just då kändes det inte så farligt, men under föreläsningen så gjorde det sjukt ont i min vänstra handled när jag försökte skriva. Det gjorde mer och mer och blev svullen. Efter föreläsningen gick jag hem och tog första bussen jag hann med till sjukhuset i Sunderbyn. Vid 11.30 var jag framme på akuten. Fyra timmar senare lämnade jag med en gipsad handled.

Idag känns det trots allt rätt bra, tar visserligen smärtstillande fortfarande. Det svåraste hittills är att tvätta håret och bre mackor. Inte lätt att vara vänsterhänt och ha den gipsad. Känns som att jag i alla fall kommer att kunna skriva med handen trots gips när det är dags för tentor vecka 44.

  Min gipsade vänster arm i tisdags kväll.

Categories: Livet, Studier | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

