Falun 25-28 september

Igår, 28 september, fyllde min farfar 90 år. Med anledning av detta var jag hemma i Falun i helgen.

I fredags efter deltentan i kemi så åkte jag till Kallax för att flyga till Stockholm. På vägen dit träffade jag Elina och vi gjorde sällskap på Kallax, Arlanda och flygbussen till city. Träffade Agnes på Slussen och så åkte vi till Sickla.

 

I lördags klev vi upp tidigt och tog tåget till Falun. Hemma i Falun åt vi amerikanska pannkakor till lunch. 

 Amerikanska pannkakor med nutella i. Jag, mamma och Agnes hypeade på facebook om dessa för någon vecka sen. En otroligt ointelligent konversation.

Jag och Sofia passade på att ta en promenad då båda två råkade vara hemma i Falun. Ingen av oss hade sagt något till varandra om att vi var där då båda hade mycket att göra och inte trodde att den andra skulle vara där. Men Sofia såg när jag lade ut en status om det på FB. Så en promenad runt Tisken och en ordentlig pratstund blev det.

På lördag kväll träffade jag några tjejer som gick i samma klass i högstadiet. Från början var planen att vi skulle vara fler, men till slut var det jag, Mimmi, Amanda och Sofia kvar som kunde. Vi grillade, snackade om vad vi sysslar med så här 6 år efter att vi slutade nian och åt dessert. Det var trevligt att träffas och roligt att höra vad folk gör nu.

I söndags var det dags för huvudanledningen till att jag var i Falun. Firandet av farfars 90-årsdag. Vi var hemma hos oss, alla pappas syskon var där och flera av kusinerna som det var länge sedan jag träffade. Vi åt trerätters och tårta, mycket gott! Det var riktigt roligt att träffa alla som var där och kul att se farfar igen. Han är den enda av mina mor-/farföräldrar som fortfarande lever så jag är glad för varje gång vi träffas. Bild på farfar, pappa och pappas syskon.

Tidigt på måndag morgon skjutsade mamma och pappa mig och Agnes till Borlänge där vi tog tåget mot Arlanda respektive Stockholm. Jag var tillbaka i lägenheten här i Luleå vid halv två på eftermiddagen.

Hade en riktigt härlig och energigivande helg i Falun. Som det ser ut just nu blir det nog inte så att jag kommer åka till Falun förrän till jul. Har dock planer på i alla fall en helg i Stockholm.

Categories: Foto, Livet, Resor | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

