Sommaren 2015

Är sedan dryga två veckor tillbaka i Luleå efter en härlig sommar hemma i Falun.

Jag jobbade fyra veckor som tidningsbud, för tredje sommaren i rad. Har vikarierat för samma person alla tre gångarna, första två somrarna hade jag ett distrikt i en del av Falun som jag känner väl till och som ligger nära mina föräldrars hem, Men i år var det ett nytt distrikt i en del av Falun där jag inte varit så mycket tidigare och som ligger lite längre bort. Det var ett trevligt distrikt förutom de argsinta fiskmåsarna som jagade mig under ett par dagar..

IMG_0992

Bild från årets tidningsdistrikt

IMG_0280

Bild från distriktet jag hade förra året.

Var på en kusins musikfest i Vikarbyn, där han och hans partner bjuder in en massa musiker de känner för att spela på deras gård. I år var min syster och hennes vänner från Rytmus med och spelade. Det var en riktigt härlig dag med massor med musik och träff med stora delar av släkten på pappas sida av släkten.

IMG_2091

Ett av alla små söta kusinbarn.

IMG_2101

Agnes med vänner på scen.

Familjen semestrade ett par dagar i norra Sverige. Mamma och pappa åkte upp till Luleå och sova två nätter i min lägenhet innan jag och Agnes kom upp. Vi sova två nätter i Luleå, dessa dagar hann vi åka till både Haparanda och Pite havsbad och shoppa här i Luleå. Därefter åkte vi inåt landet via Arvidsjaur och Sorsele till Björksele där vi fiskade och övernattade en natt i skogen. Vi fick ingen fisk, blev sjukt myggbitna och jag och mamma konstaterade att man sover rätt bra i framsätet på vår bil. Vi åkte sedan till Umeå och ner till Örnsköldsvik där vi sov en natt och sedan åkte vi hem.

IMG_2119

I Björksele

IMG_2121

Pappa flugfiskade, Agnes med kastspö och drag och jag och mamma med kastspö och flöte.

IMG_2125

IMG_2126

Höga kusten

IMG_2133

Höga kustenbron

IMG_2134 IMG_2143

Jag var funktionär på Falu Ridklubbs årliga dressyrmeeting och var med när hästarna skulle hem från betet. Jag red fina Freja.

IMG_1034Familjen var en vecka på Kreta, Platanias, där vi varit sju eller åtta gånger tidigare och de känner igen oss på en del restauranger. Bodde på ett nytt hotell men känner väl till området vilket är rätt skönt.

IMG_1059

Drakön som är ett av Chaniakustens kännetecken.

Jag hann även träffa några vänner medans jag var hemma. Roligast var att träffa Emma och hennes underbara son. Sist jag träffade henne innan var i slutet av förra sommaren när hon var gravid.

Det blev ett långt inlägg det här men så får det vara.

Categories: Foto, Hästar, Livet, Musik, Resor | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

